Opera

Priser på operabilletter

Billetter à 200 kr. kan bestilles eller købes på hjemmesiden eller i cafeen.

Billetpris inkluderer velkomstdrink og program.  

Rabatkort ved forudbetaling til flere forestillinger

Tre forestillinger: 500 kr.

Seks forestillinger: 900 kr.

Orfeus og Eurydike: 11. + 12. september kl. 19:00 + 14:30

Fausts fordømmelse: 9. + 10. oktober kl. 19:00 + 14:30

Manon - 6. + 7. november - 19:00 + 14:30

LIVE Lucia di Lammermoor: 7. december kl. 18:00

Falstaff: 15. + 16. januar kl. 19:00 + 14:30

LIVE Aida: 18. februar – kl. 19:00

Carmen: 26. + 27. marts kl. 19:00 + 14:30

 

 

Opera: ORFEUS og EURYDIKE september 2020

La Scala opsætter her for første gang nogensinde Glucks opera i sin fuldefranske version fra 1774, produceret til Covent Garden af instruktøren John Fulljames og koreografen Hofesh Shechteri. I denne version indtager orkesteret bogstaveligt talt en central rolle.  Verdensstjernen Juan Diego Flórez vender tilbage til La Scala for at kasteglans overdenne unikke opsætning. Med Christiane Karg og Fatma Said - begge uddannet på La Scala-akademiet – opføres denne overdådige produktion under den musikalske ledelse af Maestro Michele Mariotti. La Scala 2018 – ca. 2t. ex pause.

Opera: FAUSTS FORDØMMELSE - oktober 2020

Instruktøren Hermanis har sin inspiration fra den planlagte menneskelige mission til Mars i 2025. For ham er videnskabsmanden Stephen Hawking og hans drømme om universet den moderne tids Faust, som selv har talt om sin drøm om at omfavne vidundere i rumfart. Hector Berlioz’ La Damnation de Faust, er et forunderligt vidunderligt værk, der synes bedre egnet til det 21. århundrede end til 1846, året for den første forestilling i Paris. Her er der med Jonas Kaufmann, Sophie Koch og Bryn Terfel ikke sparet på noget.

Paris opera 2015 – ca. 1t.55m. ex. pause.

Opera: MANON - november 2020

Manon er Massenets mest populære og bedst kendte opera. Operaen fra 1884 havde "hurtigt erobret verdens scener,” og den har siden holdt sig på repertoiret. Manon illustrerer charmen og vitaliteten i musikken, her tilpasset kulturen i den parisiske Belle Époque. Det er her med den unge fremadstormende sopran Pretty Yende i rollen som Manon, kvinden der er splittet mellem ønsket om rigdom og kærlighed. Hun har følgeskab af Ludovic Tézier og Roberto Tagliavini. Instruktøren Vincent Huguet fokuserer i sin iscenesættelse med kras realisme på brutaliteten i historien.

Paris opera 2020 – ca. 3t. ex. pause.

Opera: LUCIA DI LAMMERMOOR – LIVE 7. december 2020 kl. 18.00

Det er med stor glæde at vi atter kan invitere til sæsonåbningen for La Scala, Europas mest velkendte operascene. Dette foregår hvert år d. 7. december og under overværelse af såvel regering som øvrige honoratiores fra det italienske samfund. Denne gang med én af Gaetano Donizettis mesterværker. Donizetti placerer i operaen sine hovedpersoner Lucia Edgardo-Enrico i den følelsesmæssige trekant af kærlighed, had og passion, inspireret af den mytiske sande beretning, hvorpå Walter Scott skabte sin roman. Lucia di Lammermoor er Donizettis mest spillede seriøse opera. Lige fra premieren har den været en succes. Donizetti har udnyttet den romantiske handling, der når sit højdepunkt med Lucias vanvidsscene. Her i Yannis Kokkos instruktion og med Lisette Oropesa som Lucia og Juan Diego Florez som Edgardo.

La Scala ca. 2t. 40m. inklusiv 1 pause.

Opera: FALSTAFF – januar 2021

Verdi havde lagt operaen på hylden, da han efter lang tid blev overtalt til at komponere sine bedste værker. Verdi var 74, da Otello efter Shakespeare blev uropført, og 80 år ved uropførelsen af Falstaff. Også i denne sin sidste opera vendte Verdi tilbage til Shakespeare og dennes De lystige koner i Windsor. Det er historien om Sir John Falstaff, en fed, forfængelig og pralende levemand. Han planlægger at forføre to gifte kvinder for at lokke penge ud af dem, men de kloge koner gør ham grundigt til grin. Handlingen er henlagt til 1950’erne.

Staatsoper Hamburg 2019 – 3t. 15m. ex. pause

Opera: AIDA – LIVE 18. februar 2021

Der er få operaer hvor sammenhængen mellem det grandiost storladne og det intime er så tæt forbundet som i Verdis Aida. Den blodige konfrontation mellem etiopierne og egypterne sidestilles med Radamès’ kærlighed, (kaptajn for den egyptiske livvagt) til Aida, en etiopisk slave (datter af den etiopiske konge). Deres kærlighed er stærkere end hadet mellem de to folkeslag, deres sociale forskelle og ellers uforenelige udgangspunkter. Denne kærlighed er lige så solid som væggen, der blokerede dens fuldbyrdelse. Til sin Paris-opera-debut har den hollandske instruktør Lotte de Beer valgt at kaste et kritisk blik på den europæiske skildring af koloniserede folk.

Paris opera 3t. 05m. inklusiv 1 pause.

Opera: CARMEN – marts 2021

Georges Bizet døde ung kort efter premieren på Carmen, og nød således aldrig succesen med sit værk. Carmen blev og er stadig en af de mest berømte og populære værker i operarepertoiret. Den skarpe realisme (iblandt afbrudt af lettere komedie) blev oprindeligt betragtet som "for meget" af publikum; men betragtes nu som et udslag af Bizets geni. Til instruktør Emma Dantes kontroversielle Carmen der åbnede sæsonen 2009-2010, havde La Scala valgt datidens hotteste nye talent og betroede dirigent Daniel Barenboim til at få det bedste ud af alle kunstnerne. Den hidtil ukendte mezzosopran fra Georgia, Anita Rachvelishvili eksploderede på verdensoperascenen med denne Carmen. Med sig havde hun Jonas Kaufmann, her som Don José. Dette er en af de flotteste Carmen opførelser nogensinde.

La Scala 2010 – ca. 2t. 40m. ex. pause.